Ksi�ga Zakl�ć, kt�rą tu widzisz ma zawierać wiedz� potrzebną do prowadzenia walki z poplecznikami Voldemorta. Stanowi jedną z ważniejszych Ksiąg w Zakonie Feniksa!
LUMOS - z r�d�ki �wieci �wiat�o
INCENDIO - rozpala ogie�
APERACJUM - zakl�cie ujawini�j�ce niewidzialny atrament
FINITE INCANTATEM - pozwala si� obroni� od bardzo prostych czar�w (przeciw zakl�cie}
LOCOMOTOR MORTIS - skleja nogi
EXPELLIARMUS - zakl�cie, kt�re rozbraja mag�w (zbiera r�d�ki)
MOBILIARBUS - daje mo�liwo�� przemieszczania przedmiot�w
ALOHOMORA - otwiera zamki np. od drzwi
RICTUSEMPRA - zakl�cie rozweselaj�ce
TARANTALLEGRA - zmusza do ta�ca (niekontrolowanego)
OBLIVIATE - zakl�cie utraty pami�ci (lepiej z tym uwa�a�!!! - chyba nie chcecie wyl�dowa� tak jak Lockhart)
EXPECTO PETRONUM - tworzy Patronusa, dzi�ki kt�rego mo�na si� uwolni� od dementor�w
WINGARDIUM LEVIOSA - te zakl�cie podnosi kogo�, co� ...
PETRIFICIUS TOTALUS - To zakl�cie totalnie wi��e cia�o ofiary.
NOX - gasi �wiat�o zrobione przez zakl�cie LUMOS
DENSUEGO - je�li chcesz, aby ofiary z�by uros�y do ziemi to wypowiedz to zakl�cie
IMPEDIMENTA - okrutnie spowalnia atakuj�cego
IMPREVIOUS - zakl�cie, kt�re wype�nia dany objekt wod�
DISSENDIUM - Zakl�cie, kt�re otwiera tajemne przej�cie do Hogsmade w Hogwarcie przy pomniku jednookiej wied�my.
FERULA - Zakl�cie pierwszej pomocy. Automatycznie wyczarowuje banda�e, szyny itp...
MOBILICORPUS - przenosi obezw�adnione cia�o z miejsca na miejsce w pozycji pionowej.
RIDDIKULUS - unieszkodliwia Bogina zmieniaj�c go w co� co budzi rado��...
SENPERSORTIA - wyczarowuje w�a z r�d�ki.
WADDIWASI - odblokowanie zapchanego otowru np. zapchanej gum� do �ucia dziurki od klucza.
ACCIO - zakl�cia wzywaj�ce, np ujawnia co schowa�e� w kieszeni...
POSHIPKIS POSTERNEMI - zakl�cie uziemiaj�ce chochliki
FURNUNCULUS - zakl�cie dzi�ki kt�remu wr�g obrasta grzybami (dos�ownie :P)
ORCHIDEUS - z ko�ca r�d�ki wystrzela bukiet kwiat�w
AVIS - zakl�cie wyczarowuj�ce ma�e ptaszki
DIFFINDO - zakl�cie "rozpruwaj�ce" np. torby
SONORUS - zakl�cie "podg�a�niaj�ce"
RELASHIO - zakl�cie tworz�ce iskry, u�ywane do odganiania druzgotk�w
WSKA� MI - r�d�ka zwraca si� na p�noc
REDUCTO - zakl�cie redukuj�ce, ale tylko cia�a sta�e
DR�TWOTA - ofiara dr�twieje i traci zdolno�� ruchu
PRIORI INCANTATEM - efekt cofni�cia zakl��
MORSMORDE - Zakl�cie wyczarowuj�ce Mroczny Znak
ENERVATE - dzi�ki temu zakl�ciu Pan Diggory ocuci� Mr�k�
DELETRIUS - dzi�ki temu zakl�ciu mroczny znak rozp�ywa si� w powietrzu
QUIETUS - Bagman sprawi�, �e jego g�o� wr�ci� do normalno�ci po komentowaniu meczu Bu�garia:Irlandia
GLACIUS - zakl�cie zamra�aj�ce np: wod�
SECTUMSEMPRA - zakl�cie, kt�re wywo�uje straszliwe rany
INCARTERUS - zakl�cie oplataj�ce linami
OBSCURO - wyczarowywuj� opask� na oczy
LEVICORPUS- zakl�cie, kt�re podnoisi ofiar� do g�ry z nog�
MUFFLIATRO - zakl�cie, kt�re wype�nia�o uszy stoj�cych w pobli�u os�b niezidentyfikowanym brz�czeniem tak, �e mo�na by�o prowadzi� w klasie d�ugie rozmowy bez obawy, �e zostanie si� pods�uchanym
ANAPNEO- zakl�cie ratuj�ce osob� przed zakrztuszeniem si�, np. jedzeniem
APARECJUM - zakl�cie, ktore powoduje, �e widzialnym staje si� to, co by�o niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie)
CARPE RETRACTUM - rzucaj�cy to zakl�cie mo�e skutecznie przyci�gn�� do siebie przedmioty, a tak�e przyci�gn�� siebie do nieruchomych przedmiot�w
CH�OSZCZY�� - zakl�cie, kt�re czy�ci r�ne przedmioty
CONJUNCTIVITUS - zakl�cie, kt�re dzia�a na oczy (o�lepia). Wiktor Krum pokona� tym sposobem chi�skiego ogniomiota
COOLOPORTUS - zakl�cie zamykaj�ce drzwi
DELETRIUS - zakl�cie powoduj�ce koniec dzia�ania zakl�cia Priori Incantatem, przeciwzakl�cie do Priori Incantatem (przeciwno��)
DENSAUGEO - zakl�cie, kt�re powoduje, �e osobie, na kt�r� je rzucono w przera�aj�cy spos�b rosn� przednie z�by
DISILLUSION - inaczej Czar Rozp�yni�cia; zakl�cie, po kt�rym cz�owiek nie staje si� niewidzialny lecz jego cia�o zlewa si� z otoczeniem i wtapia si� w nie tak samo, jak w przypadku kameleona
DRACONIFORS - zakl�cie przemieniaj�ce pos�gi w �ywe istoty
ENERVATE - zakl�cie przywracaj�ce przytomno��, niweluje skutki zakl�cia osza�amiaj�cego, przeciwzakl�cie do Dr�twoty
ENGORGIO - zakl�cie powi�kszaj�ce
EPISKEY - formu�a zakl�cia lecz�cego, np. z�amania jakiej� cz�ci cia�a
EVANESCO - pod wp�ywem tego zakl�cia znikaj� przedmioty i eliksiry
FERAVERTO - tym zakl�ciem profesor McGonagall zamieni�a ptaka w kielich (transmutacja)
FERULA - zakl�cie unieruchamiaj�ce i banda�uj�ce zranion� nog�, magiczny opatrunek (opatrzenie).
FIDELIUS - nies�ychanie z�o�one zakl�cie, polegaj�ce na zdeponowaniu tajemnicy w duszy �ywego cz�owieka
FLAGRATE - zakl�cie powoduj�ce zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona u�y�a tego zakl�cia w V tomie �eby zaznaczy� drzwi w Departamencie Tajemnic
FLIPENDO - zakl�cie powoduj�ce przesuni�cie lub odpychanie przedmiot�w i potwor�w (odwr�cenie przesuni�cia).
FURNUNCULUS - zakl�cie parz�ce
IMPERVIUS - zakl�cie odpychaj�ce wod�, dobre dla "okularnik�w" poniewa� krople deszczu nie osiadaj� na szk�ach
INCENDIO - zakl�cie powoduj�ce, �e p�onie ogie� w kominku.
LEGILIMENS - zakl�cie, kt�re umo�liwia wkradni�cie si� do czyjego� umys�u i zobaczenie wspomnie� tej osoby
LIBERACORPUS - przeciwzakl�cie do czaru LEVICORPUS
LINIA WIEKU - zakl�cie, kt�rego u�y� Dumbledore w HPiCO, by nie dopu�ci� uczni�w poni�ej 17-ego roku �ycia do wzi�cia udzia�u w Turnieju Tr�jmagiczym
OBLITERATION - to zakl�cie zaciera �lady na ziemi
OCULUS REPARE - zakl�cie naprawiaj�ce st�uczone okulary
PAKUJ - zakl�cie, kt�re pakuje ubrania
PESKIPIKSI PESTERNOMI - zakl�cie maj�ce poskromi� chochliki kornwalijskie
PORTUS - zakl�cie zamieniaj�ce przedmiot w �wistoklik
PRIORI INCANTATEM - to zakl�cie wyj�tkowe, kt�re powoduje z��czenie si� r�d�ek - si�str czyli maj�cych ten sam rdze�; nie chc� one walczy� jedna przeciwko drugiej lecz gdy s� do tego zmuszane, to pojawiaj� si� ostatnie zakl�cia wywo�ywane przez r�d�k� tego, kt�ry ma w danym momencie bli�ej siebie na nici tajemnicze �wiate�ko
PROTEGO - zakl�cie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, kt�ra odbija zakl�cia
QUIETUS - przeciwzakl�cie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie si�y g�osu do normalnego poziomu
REDUCIO - zakl�cie pomniejszaj�ce
RELASHIO - zakl�cie, kt�re powoduje, �e z r�d�ki tryskaj� iskry, mo�e te� spowodowa� strzelanie ukropem, co sta�o si� w jeziorze
REPARO - zakl�cie s�u��ce do naprawiania, na przyk�ad rozbitej szyby
RICTUSEMPRA - zakl�cie wyzwalaj�ce z r�d�ki pot�ny snop ��tego �wiat�a, kt�ry godzi w przeciwnika z ogromna si��
SKURGE - zakl�cie oczyszczaj�ce z r�nych zanieczyszcze�, usuwa klej�c� i niebezpieczn� ektoplazm�
SPECIALIS REVELIO - zakl�cie sprawdzaj�ce czy dany przedmiot nie ma jaki� w�a�ciwo�ci czarnomagicznych
SPONGIFY - zakl�cie wymy�lone przez autor�w gry HP i KT. Polega ono na rzuceniu czaru na znak spr�yny i wskoczenie na ni�. Wysoki skok gwarantowany!!
TORTURA TRANSMUTACJI - zakl�cie powoduj�ce transmutacj� os�b, ale wi��e si� z tym tak�e okropny b�l
UROK NAROWISTO�CI - zakl�cie, kt�re powoduje narowisto�� lataj�cej miot�y
UROK POPL�TANIA J�ZYKA - zakl�cie, przy pomocy kt�rego podobno Gilderoy Lockhart wyleczy� wie�niaka z Transylwanii
VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zakl�cie u�yte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzuci� je Snape na w�a, z kt�rego zosta�o tylko troch� py�u
ZAKL�CIE B�BLOG�OWY - czar powoduj�cy wytworzenie si� wielkiej ba�ki powietrza, dzi�ki kt�rej mo�na oddycha� pod wod�. U�yli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Tr�jmagicznego
ZAKL�CIE BUJNEGO OW�OSIENIA - pod wp�ywem tego zakl�cia w�osy rosn� do gigantycznych rozmiar�w
ZAKL�CIE HOMOMORFICZNE - czar, kt�ry powoduje zamienienie si� w normaln� posta� cz�owieka, kt�ry zosta� poddany transmutacji lub transformacji
ZAKL�CIE NIENANOSZALNE - umo�liwia ukrycie budynku w taki spos�b, aby nie by�o go na mapie i �eby �aden czarodziej go nie znalaz�
ZAKL�CIE PODUSZKOWE - polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miot�y, bardzo po�yteczne zakl�cie bior�c pod uwag� fakt, �e wi�kszo�� zawodnik�w Quidditcha to m�czy�ni...
ZAKL�CIE PROTEUSZA - jest to zakl�cie, kt�rego u�y�a Hermiona, do zaczarowania fa�szywych galeon�w. Je�eli Harry ustali� now� dat� spotkania GD, to zmienia� cyfry na swojej monecie, a wtedy Zakl�cie Proteusza powodowa�o, �e wszystkie monety r�wnie� si� zmienia�y i cz�onkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zakl�cie, wymagane na poziomie owutem�w. Zakl�cie i skutki jego dzia�ania s� opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442
ZAKL�CIE TRWA�EGO PRZYLEPCA - zakl�cie, kt�rym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzaj� �ycie mieszka�com domu przy Grimmauld Place 12
ZAKL�CIE �AR�OCZNO�CI - jak sama nazwa wskazuje, zakl�cie powoduje na przyk�ad szybki wzrost ro�lin. Tym zakl�ciem Hagrid powi�kszy� swoje dynie na "Noc Duch�w"
ELUUM SEPARO - zakl�cie rozdzielaj�ce sk�adniki eliksir�w
AQUM IVANESCO – zakl�cie powoduj�ce znikni�cie nadmiaru wody
SAD INFER – zakl�cie zmniejszaj�ce p�omie�
VAD INFER – zakl�cie zwi�kszaj�ce p�omie�
SERGIO INGRI – pokazuje brakuj�cy sk�adnik w antidotum
COMPRESSIO UNIVERTI – kompresuje proszek w ostatniej fazie kondensacji.
ZAKL�CIA NIEWYBACZALNE
CRUCIO - zakl�cie torturuj�ce
IMPERIO - zakl�cie pozwalaj�ce na ca�kowit� kontrol� ofiary
AVADA KEDAVRA - zakl�cie u�miercaj�ce