Po tym s�odkim pocz�tku mo�na juz rozszyfrowa� wszystko.
Dzis zajmiemy si� (fanfary) - z�otym zniczem, czyli najnajnajwa�niejsz� pi�eczk� w ca�ej grze.
Na pocz�tek (gdyby za par� lat przysz�o Wam jednak, drodzy Czytelnicy, wsi��� na miot��) kr�tka charakterystyka, parametry...
Z�oty znicz jest (patrz par� linijek wcze�niej) pi�eczk� o kolorze...Z�otym! Bingo! Przedmiocik wielko�ci orzecha w�oskiego wyposa�ony jest w zestawie w jasne skrzyde�ka, kt�re umo�liwiaj� mu ucieczk� przed specjalnie do �apania przystosowanym zawodnikiem, okre�lanym mianem szukaj�cego. Im szybciej wyja�niony trzy s�owa temu cz�owiek to zrobi, tym szybciej ko�czy gr�. Dop�ki w �apce nie ma znicza, dop�ty toczy si� gra. Rekord ustanowiono jakie�...osiemdziesi�t lat temu? Spotkanie trwa�o dwa miesi�ce, a i tak na koniec wszyscy s�dziowie zostali odnalezieni wiele kilometr�w za boiskiem, na Saharze, mamrocz�c co� o karze niebios. Za ma�o po�wi�cenia i zaanga�owania w spraw�, ot co!
Jeszcze co�! Z�apanie znicza gwarantuje dru�ynie 120 punkt�w, co jednak nie oznacza, �e dru�yna, kt�rej szukaj�cy oka�e si� lepszy, wygrywa. Niedowiarki niech przypomn� sobie spotkanie Bu�garia-Irlandia na mistrzostwach �wiata, i wtedy pogadamy.
S�dzia zajmuje si� ogl�daniem gry, rzutami karnymi, wypuszcza pi�ki (uwi�zione zwyczajowo w skrzynce) na pocz�tku spotkania. Jego miot�a cz�sto bywa bardziej ozdobna (ornamenty ze srebra oraz inne tego typu niepotrzebne, nieaerodynamiczne szczeg�y nietechniczne).
Kiedy wiemy ju� co nieco, mozemy przej�� do prezentacji graficznej:
S�odki lewek Gryffindoru, rysunek niequdditchowej Luny Lovegood (nareszcie porz�dny, czarodziejski), kt�ra zagrzewa Gryfon�w do walki swym nie�miertelnym kapeluszem. Dzi�ki, Luno!